8 Temmuz 2018 Pazar
HALKLA İLİŞKİLER VE ORGANİZASYON HİZMETLERİ MESLEĞİ SWOT ANALİZİ
1. STRENGTHS: GÜÇLÜ YÖNLER
* Düşük bütçe ile yüksek bilinirlilik sağlanılabilir.
* Ortaya konabilecek çabalar ile marka bağlılığı sağlanabilir.
* Sürekli iletişim çabaları içeren PR sayesinde marka bilinirliliği sağlanabilir.
* Kampanya süreçleri içerir, uzun solukludur, sürekli iletişimi sağlar: Politik Kampanyalar,
Reklam Kampanyaları, İtibar Kampanyaları, Eğitimsel ve Toplumsal Farkındalık
Kampanyaları, Sosyal Medya Kampanyaları.
* Halkla ilişkiler mesleği çift yönlü bir iletişim sürecine sahiptir. Tüm kampanyalarda daima
ulaşılabilir kampanya telefonu bulunmakta böylece aktif iletişim ile süreklilik ve
etkileşimlilik sağlanmaktadır.
* Dünya genelinde PR çabalarıyla elde edilmiş büyük başarımların bulunması.
* Yeni medyanın gücü sayesinde PR çabalarının kamuoyuna ulaştırılması kolaylaştı.
* Halkla ilişkiler mesleği ile ilgili birden fazla uluslararası ve ulusal dernek, sivil toplum
kuruluşu, pr ajanslarının bulunması.
Uluslararası Dernekler
IPRA-Uluslararası Halkla İlişkiler Derneği
CERP-Halkla İlişkiler Avrupa Konfederasyonu
EUPRERA-Avrupa Birliği Halkla İlişkiler Eğitim ve Araştırma Derneği
Ulusal Halkla İlişkiler Dernekleri
TÜHİD(Türkiye Halkla İlişkiler Derneği)
İD(İletişim Danışmanlığı Şirketleri Derneği)
KİD(Kurumsal İletişimciler Derneği)
2. WEAKNESS: ZAYIF YÖNLER
* Pr yapılacak olan kurumlardan yeterince destek görememek.
* Uzun süreli olma ve ölçümlemedeki zorluklar.
* Net ölçümlenememesinden kaynaklı, kurumların güvensiz ve isteksiz yaklaşımı.
* Mesleğin alanlarının net çizilmemiş, isminin oturtulamamış olması.
* Patronların, halkla ilişkilercilerin işlerine çok karışmaları, maddi limitler ve/veya
kısıtlamalar getirmeleri.
* Rakip kurumların pr kampanyalarından farklılaşmadaki zorluklar.
3. OPPORTUNİTİES: FIRSATLAR
* Özel sektörde ve kamu kurumlarında halkla ilişkiler faaliyetlerinin gerçekleştirilebilmesi.
* Halk eğitim ve meslek liselerinde bulunan bir alan olarak öğretmenliğe kaynaklık içermesi.
* Piyasada rekabet halinde bulunan birçok kurumun düşük bütçe ayırarak kamuoyunda
bilinmek istemeleri.
4. THREATS: TEHDİTLER
* Kurumların, kamuoyuna seslerini duyurmak için en göz önünde olan reklam seçeneğine
yönelmesi.
* Amaca uygun olmayan başarısız PR çalışmalarının yapılması.
* Bazen kurumun istediği iş için PR uygun olmayabilmektedir.
* PR çalışmalarına istenen katılımın sağlanamaması.
* Uzun süreli oluşturulan halkla ilişkiler çalışmalarından kurumun PR kampanyaları için
gösterdiği desteğini çekmesi.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder