13 Ekim 2016 Perşembe

TAŞ DEVRİ VE WİNSTON GERÇEĞİ



    Orijinal adı The Flintstones'tir. Yapımcı Hanna BARBERA tarafından çocuklar için değil aslında büyükler için yapılmış bir çizgi filmdir. İki sezon boyunca Winston sigara markasının reklamı yapılmıştır. Zaten asıl amacı reklam olan bu reklam filmi zamanla çizgi film olmuştur. Çakmaktaşların neredeyse her bölümünde evlerinde kullandıkları mobilyaları sürekli değişir. Aslında buda insanları alışverişe sürüklemek için kullanılan bir reklam yöntemidir.
    ABD kaynaklı televizyonlarda yayınlanmak amacıyla yapılan bu çizgi film 1950 yıllarında serbest olarak Sitcom'u The Honeymooners sunuculuğunda yayın hayatına başladı. 1960-1966 yılları arasında Amerikan "Prime Time"da altı sezon boyunca ABC Kanalı'nda gösterildi. Taş Devri'nin yayın hakları Screen Gems'e geçti. Time Warner'ın Turner'ı satın almasından sonra Taş Devri çizgi filmi yıllarca Türkiye'de de yayınlanmıştır. Şu an yayın hakları Warner Bros Television'a aittir.


Taş Devri Çizgi Film Karakterleri

ÇAKMAKTAŞLAR                                                  

  •   Fred ÇAKMAKTAŞ: Asıl karakterdir.
  •   Vilma ÇAKMAKTAŞ: Fred'in karısıdır.
  •   Çakıl ÇAKMAKTAŞ: Çakmaktaşların küçük kızıdır.
  •   Dino: Çakmaktaşların evcil hayvanıdır.
  •   Bebek Puss: Çakmaktaşların keskin dişli kedisidir.
  •   İnci SLAGHOOPLE: Vilma'nın annesidir.
  •   Tex SERTKAYA: Fred'in Eniştesidir.
  •   Jemina SERTKAYA: Tex'in kız kardeşidir.


MOLOZTAŞLAR


  •   Barni MOLOZTAŞ: Fred'in en yakın arkadaşı ve komşusudur.
  •   Beti MOLOZTAŞ: Barni'nin karısıdır.
  •   Bambam MOLOZTAŞ: Moloztaşların evlat edindikleri anormal güçlü bebekleridir.
  •   Hoppi: Moloztaşların evcil hayvanıdır.

Sonuç olarak çizgi filmlerin de propaganda ve reklam aracı olarak kullandığını öğrenmiş olduk. İçerisine yerleştirilen göstergeler ve gizli subliminal mesajlar sayesinde 25. kare tekniği kullanılarak insanların bilinçaltına istenilen mesajlar iletilmektedir. Peki 25. kare tekniği nedir?

25. KARE TEKNİĞİ
    Algı frekanlarımızın tamamen altında veya üstünde yer alan, ekrana aniden bir flash şeklinde gelerek 25. kareye gözle görülemeyecek kadar kısa sürede (1 saniye veya daha az bir sürede) ekrana yansıtılan gizli mesajlardır. İyinin kötü, kötünün iyi gösterilmesi maksadıyla, bir ürünün kolay yoldan reklamının yapılması açısından ekonomik maksatla veya tamamen toplumun değer yargılarını değiştirmek maksadıyla kullanılır. 
    Amerika'da bu tarz araştırmalardan birini Jim VİCARY yapmıştır. Aslen sosyolog olan VİCARY bir sinema salonuyla anlaşarak The Picnic adlı filmde ikinci bir sinema makinesiyle ekrana "Coca Cola İçin, Patlamış Mısır Yiyin!" mesajlarını insanların algılayamayacakları sürelerde yansıtmıştır. 45.699 seyirci üzerinde saniyenin 30'da birinde yaz boyunca verilen bu mesaj sayesinde Coco Cola Ve Patlamış Mısır satışlarında %18 oranında artış yaşandığı kanıtlanmıştır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder